Making Pretty

Every day

Glossybox!

Kategori: Stuff

Jag skrev någon gång i början att det här skulle vara en smink- och nagellacksblogg, men det har blivit väldigt mycket nagellack. Nu kommer dock någonting mer skönhetsrelaterat; en Glossybox! Via en av mina favoritbloggar, Sminkhörnan, hittade jag till Glossybox för någon månad sedan. Det är ett alldeles nytt företag, vars affärsidé är att man ska få hem en liten låda med fem olika skönhetsprodukter i provstorlek en gång i månaden. Denna månad är första gången de skickar ut Glossyboxes, så jag var riktigt nyfiken vad som skulle vara i!

Först och främst måste jag säga att jag älskar hur allt var förpackat, i en fin röd låda, som såg ut så här när jag öppnade den:


Efter att ha knytit upp bandet och öppnat silkespappret möttes jag av denna syn:


Såhär står det om produkterna på kortet som låg överst:
Moroccan oil Oil Treatment & Light Treatment
Favoriten för att ge liv åt fuktfattigt hår, som gör det frissfritt, friskt och glansigt. Oil Treatment passar alla hårtyper. Light Oil treatment passar blont, fint eller lätt färgat hår.
L'occitane Shea Butter Handcream & Shea Butter Footcream
Underbar handkräm med sheasmör och sötmandelextrakt med svag jasminaroma. Skön och svalkande fotkräm med sheasmör. Ett recept för lindring och välmående fötter.
Chloé Eau de Parfum
En unik doft som känns feminin, naturlig, sexig och chic. Doften som baseras på ädel ros karaktäriserar utan ansträngning elegansen hos Chloékvinnan.
Luxsit Organic Care Revitalize Facial Cream & Balance Facial Wash
Antioxidantrik kräm ger en boost i kylan med björnbärslövsextrakt och svartvinbärsölja. Ljung, havre, lera och eteriska oljor gör denna tvätt mild och djuprengörande.
DuWop Lip Venom (fast jag fick Moon Venom)
En lip-plumper som ger extra volym till läpparna genom at öka blodcirkulationen med eteriska oljor, kanel, ingefära, samt vårdande jojoba och avokado. Fri från sulfater.

Dessutom ingick två praliner från NK som extra julhälsning, NK special (punch och kaffetryffel) och Champagnetryffel (vit choklad med champagne).

Det ska bli jättekul att testa allt i boxen, men som första intryck måste jag säga att det är mycket värde för priset (139 kr), och jag känner spontant att detta är något jag vill fortsätta med!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: