Making Pretty

Every day

Pride nails

Kategori: Stuff

I fredags kom jag fram till att jag ville ha färgglada naglar, så jag tänkte testa trenden "funky french". Jag undviker i vanliga fall franska manikyrer eftersom jag är så oerhört dålig på att få till jämna linjer, och jag är alldeles för lat för att hålla på med tejp och sånt. Men jag tog mig själv i kragen och målade naglarna i en nude-färg för att sedan leta fram mina NPW Micro-nib Nail Art Pens från London och go crazy! Jag blev tyvärr inte så nöjd med resultatet så det åkte av efter knappt ett dygn, men känner ändå att jag kan visa upp dem, det är ju trots allt Pride!
 
I am aware of the nailpolish around the nails, I just forgot to remove it before I took the picture...
 
Jag använde:
Essie Help me grow
Mavala i färgen 34 Nicosia
NPW Micro-nib Nail Art Pens i färgerna Rainbow
Essie Good to go
 
In English:
This friday I decided I wanted colorful nails, so I thought I'd try the "funky french" trend. I usually avoid french manicures since I honestly suck att getting the lines even, and I am way too lazy to use tape etc. But i painted my nails nude and found my NPW Micro-nib Nail Art Pens from London and went crazy! They didn't turn out quite as well as I'd hoped so I re-did them after about a day, but I still feel like I can show them here, after all, it's Pride!
 
What I used:
Essie Help me grow
Mavala in 34 Nicosia
NPW Micro-nib Nail Art Pens in Rainbow
Essie Good to go

Kommentarer


Kommentera inlägget här: