Making Pretty

Every day

Oldie but goldie

Kategori: Stuff

Jag insåg precis att jag aldrig gjorde ett inlägg om påfågelsminkningen som är med i min header. Jag gjorde den för ett år sedan ungefär, vilket var när jag precis börjat intressera mig för smink på allvar, men jag tycker ändå att den blev riktigt bra. Dock får jag väl erkänna att jag följde en tutorial, denna gång av Vintage or Tacky. Ni hittar den här. Jag minns givetvis inte exakt vilka produkter jag använde, men jag vet att ögonskuggorna huvudsakligen kommer ifrån TiKei. När jag är tillbaka på hemmaplan i höst och har tillgång till allt mitt smink ska jag nog ge mig på en ny version av denna.
 
 
 
In English:
I just realized that I never did a post on the peacock makeup that's in my header. I did it about a year ago, which was right when my makeup obsession had started for real, but I still think it turned out quite well. I guess I'll have to admit that I used a tutorial to create this look, this time one by Vintage or Tacky. You can find it here. I obviously can't remember exactly what products I used, but I do remember that most of the eyeshadows are from the swedish brand TiKei. When I'm back home, sometime in august, and have access to all my makeup I think I'll do a new version of this.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: