Making Pretty

Every day

A Midsummer Night's Dream

Kategori: Stuff

Igår var det midsommarafton! Jag och två kompisar bestämde oss för att köra en improviserad picnic och grillning, och tyvärr var jag alldeles för mycket tidsoptimist för att hinna med allt det jag ville hinna med (mat, dryck, smink, naglar, hår...), så maten fick för en gångs skull företräde. Dock resulterade det i att jag inte blev överdrivet nöjd med varken sminkningen eller naglarna, och håret hann jag inte göra nånting alls med!
 
Därför kommer här min midsommardags-sminkning och -naglar! Av ingen anledning alls har jag gjort mig fin med bland annat lite produkter som sällan används, så nu kanske jag kommer ihåg att använda dem lite oftare. Min tanke var att göra en lite mer avancerad version av sminkningen jag gjorde igår, och det kan man lugnt säga att det blev! Men jag är väldigt nöjd, gillar verkligen silver och grönt i kombination med mina bruna ögon.
 
 
 
 
 
Jag använde:
Ansikte
Urban Decay Complexion Primer Potion i Pore Perfecting
Maybelline Fit me liquid foundation i färgen 115
IsaDora Glow Stick i färgen 09 Gold Vanilla
Make up Store Cover all i färgen Blue
TiKEi Finishing Veil i Matte
IsaDora Perfect Powder Blusher i färgen 24 Sugar Brown
Nars Blusher i färgen Orgasm
Ögon
Urban Decay Primer Potion i färgen Original (primer)
NYX Jumbo eye pencil i färgen Pots & Pans (som bas på hela ögonlocket)
Wet n Wild coloricon (Blue Had Me At Hello-paletten) i färgerna Eyelid 1 (på inre två tredjedelarna av ögonlocket), Crease 1 (nedanför undre franslinjen)
IsaDora Light & Shade Eyeshadow i färgen Lime & Turquoise (i yttre V:et och globlinjen)
elf Studio Matte Eyeshadow i färgen Mint (i globlinjen och mitt på ögonlocket)
elf Studio Pigment Eyshadow i färgerna Tropical Teal (i yttre V:et), Innocent Ivory (i inre ögonvrån)
Make Up Store Microshadow i färgen Muffin (som highlighter på brynbenet)
Maybelline Eyestudio Lasting Drama Gel Liner i färgen 01 Black
NYX Slide On Eye Liner i färgen Azure (i inre fransraden)
Miss Sporty Pump up Booster Mascara i färgen Extra Black (denna påstås ge fransarna upp till 15 % mer volym... Jag vet inte riktigt om jag köper det)
Läppar
H&M Lipgloss i färgen Bite Me Blondie

Så, till naglarna! Jag köpte ett kit med fem små nagellack som man använder som pennor på Urban Outfitters när jag var i London för några veckor sedan, och jag kom äntligen på något att använda dem till!
 
Jag använde:
Seche Base Ridge filling base coat
A-England i färgen Excalibur
NPW Micro-nib Nail Art Pens i färgerna Rainbow
Essie Good to go
 

In English:
Yesterday was Midsummer! Two friends and I decided to do an improvised picnic and barbeque kind of thing, and unfortunately I was way too much of a time optimist to have time for everything I wanted to (food, drinks, makeup, nails, hair...), so for once the food was prioritised. However, that resulted in me not being too happy with either my makeup or my nails, and I didn't have time for my hair at all!
 
That is why I give you today's makeup and nails instead! For no reason at all I have made myself pretty with, among others, some products that I rarely use, but which I now hope I'll remember to use more often. My thought was to do a more advanced version of the makeup I did yesterday, and I guess you can say it turned out like I had thought! I'm very happy with how it turned out, I really like silver and green in combination with my brown eyes.
 
What I used:
Face
Urban Decay Complexion Primer Potion in Pore Perfecting
Maybelline Fit me liquid foundation in 115
IsaDora Glow Stick in 09 Gold Vanilla
Make up Store Cover all in Blue
TiKEi Finishing Veil in Matte
IsaDora Perfect Powder Blusher in 24 Sugar Brown
Nars Blusher in Orgasm
Eyes
Urban Decay Primer Potion in Original (primer)
NYX Jumbo eye pencil in Pots & Pans (as a base on the whole eyelid)
Wet n Wild coloricon (Blue Had Me At Hello palette) in Eyelid 1 (on the inner two thirds of the eyelid), Crease 1 (below the lower lashline)
IsaDora Light & Shade Eyeshadow in Lime & Turquoise (in the outer V and the crease)
elf Studio Matte Eyeshadow in Mint (in the crease and on the middle of the eyelid)
elf Studio Pigment Eyshadow in Tropical Teal (in the outer V), Innocent Ivory (in the inner corner of the eye)
Make Up Store Microshadow in Muffin (as a highlighter on the browbone)
Maybelline Eyestudio Lasting Drama Gel Liner in 01 Black
NYX Slide On Eye Liner in Azure (on the inner rim)
Miss Sporty Pump up Booster Mascara in Extra Black (this one claims to give the lashes up to 15 % more volume... Not sure I'm buying that!)
Lips
H&M Lipgloss in Bite Me Blondie

So, the nails! I bought a kit with five little nailpolishes which you use as pens at Urban Outfitters when I was in London a couple of weeks ago, and I finally thought of something to use them for!
 
What I used:
Seche Base Ridge filling base coat
A-England in Excalibur
NPW Micro-nib Nail Art Pens in Rainbow
Essie Good to go
 
Aaaand, this picture is what I'm leaving you with. Good night!

Kommentarer

  • Andy säger:

    Alltså, jag ser ju att du är fin och så men jag kan allvarligt talat inte förstå att du har så mkt smink på dig som listan ger sken av... Tycker det i princip ser ut som vanligt.
    Men så är jag ju man också. Börjar förstå varför det tar timvis för er att göra er i ordning... =)
    Lycka till med dina framtida sminkningar!
    Kram Andy

    2012-06-24 | 03:00:03
  • Pernilla säger:

    Haha, Andy! Det är ju det som är meningen! Sminket ska ju förbättra det som redan ser bra ut och dölja det som man inte är nöjd med!

    2012-06-24 | 10:39:58
    Bloggadress: http://makingpretty.blogg.se

Kommentera inlägget här: