Making Pretty

Every day

Lingerie Pink

Kategori: Makin Pretty: Occasions

Igår var det ju Valborgsmässoafton, och trots att jag ska skriva B-uppsats hela dagen idag blev det middag och vin med några tjejkompisar, och jag var inte hemma så tidigt som jag hade tänkt mig! Hur som helst bestämde jag mig för att jag ville ha läppsitift, och när jag valde mellan de två(!) som jag har föll valet på rosa Lingerie Pink. Jag fick flera komplimanger under kvällen, och behövde inte alls lägga på nytt läppstift särskilt ofta (tre gånger på hela kvällen), så jag tror bestämt jag ska börja ha läppstift oftare!




Sorry about the towel rack in the background, the lighting is best in my bathroom. And sorry about the unfocused close-up, for some reason my phone didn't want to focus at all...

Jag använde:
Ansikte
Maybelline Fit me liquid foundation i färgen 115
Make up Store Cover all i färgen Blue
IsaDora Perfect Powder Blusher i färgen 24 Sugar Brown
Nars Blusher i färgen Orgasm
IsaDora Glow Stick i färgen 09 Gold Vanilla
Ögon
Urban Decay Primer Potion i färgen Original (primer)
NYX Jumbo eye pencil i färgen Milk (som bas på hela ögonlocket)
Urban Decay Eye shadow i färgerna Sidecar (på hela rörliga ögonlocket), Hustle (i yttre v:et och i globlinjen), Virgin (i inre ögonvrån och som highlighter på brynbenet)
Maybelline Master precise liquid eyeliner i färgen Black/Noir
Maybelline Master drama khol liner i färgen Ultra Black/Ultra Noir (i och utmed inre fransraden)
Maybelline One by One mascara i färgen Svart
Maybelline One by One Satin black mascara
Läppar
Nivea Chantal Thomass i färgen Lingerie Pink

In English:
Yesterday was the last of April, which means the celebration of Walpurgis night here in Sweden. I didn't do much celebrating, but I did go out to dinner and some wine with a few girlfriends, and despite the fact that I'll to be writing on an essay all day today I stayed out quite late. Anywho, I decided to wear lipstick, a lovely pink shade called Lingerie Pink. I got several compliments during the night, and I didn't have to touch up very often at all (three times total), so I do think I'll be wearing lipstick more often in the future!

What I used:
Face
Maybelline Fit me liquid foundation in 115
Make up Store Cover all in Blue
IsaDora Perfect Powder Blusher in 24 Sugar Brown
Nars Blusher in Orgasm
IsaDora Glow Stick in 09 Gold Vanilla
Eyes
Urban Decay Primer Potion in Original (primer)
NYX Jumbo eye pencil in Milk (sas base on the lid)
Urban Decay Eye shadow in Sidecar (on the lid), Hustle (in the outer v and in the crease), Virgin (in the inner corner and as highlighter on the browbone)
Maybelline Master precise liquid eyeliner in Black/Noir
Maybelline Master drama khol liner in Ultra Black/Ultra Noir (on the waterline and by the lower lashline)
Maybelline One by One mascara in Svart
Maybelline One by One Satin black mascara

Lips
Nivea Chantal Thomass
in Lingerie Pink

Kommentarer


Kommentera inlägget här: