Making Pretty

Every day

Blue had me at hello

Kategori: Makin Pretty: Occasions

Denna sminkning är inspirerad av en tutorial av en av mina favoriter på YouTube - Tanya Burr. Det var i fredags jag bar detta, för en kväll med fina vänner och aningens för mycket vin. Jag använde huvudsakligen en av skuggorna i Wet n Wilds Blue had me at hello-palett. Jag testade också en ny eyeliner från Maybelline, och jag gillade den verkligen! Den är väldigt pigmenterad och var mycket lätt att applicera.




Blue had me at hello: Browbone 1 & 2, Eyelid 1 & 2, Crease 1 & 2, Definer 1 & 2

Jag använde:
Urban Decay Primer Potion i färgen Original
Nyx Jumbo eye pencil
i färgen Pots & pans
Wet n Wild coloricon i färgerna Crease 2 (på hela rörliga ögonlocket), Crease 1 (i yttre v:et), Eyelid 1 (i inre ögonvrån)
Make up Store i färgen Muffin (som highlighter på brynbenet)
Maybelline Master precise liquid eyeliner i färgen Black/Noir
Nyx Slide on eye liner i färgen Azure (i inre fransraden)
Maybelline One by One mascara i färgen Svart

In English:
This makeup was inspired by a tutorial by one of my favourites on YouTube - Tanya Burr. I wore this on friday night, for a night with lovely friends and just a little bit too much wine. I primarily used one of the shadows in Wet n Wild's Blue had me at hello palette. I also tried a new eyeliner from Maybelline, and I really liked it! It's very pigmented and extremely easy to apply.

What I used:
Urban Decay Primer Potion
in Original
Nyx Jumbo eye pencil
in Pots & pans
Wet n Wild coloricon
in Crease 2 (as base on the lid), Crease 1 (in the outer V), Eyelid 1 (in the inner corner of the eye)
Make up Store
in Muffin (as highlighter on the browbone)
Maybelline Master precise liquid eyeliner
in Black/Noir
Nyx Slide on eye liner
in Azure (on the inner rim)
Maybelline One by One mascara in Black

Kommentarer


Kommentera inlägget här: