Making Pretty

Every day

Summer nails

Kategori: Nails

Usch, vilken dålig bloggare jag har varit på sistone! Det är ganska konstigt, med tanke på hur mycket jag ändå har målat naglarna och sminkat mig den här sommaren... Hur som helst följer här några av favorit-manikyrerna från de senaste veckorna! Samtliga är målade med Essie Help Me Grow som underlack och Essie Good To Go som överlack.
 
Den första manikyren är med ett av mina favoritnagellack, Depend nr 34, och nagelstickers, även dem från Depend, som jag hittade på Maxi för 19 kr för flera månader sedan. Har inte använt dem förrän nu, men jag gillar resultatet skarpt!
 
 
Även i nästa manikyr använde jag nagelstickers, men denna gång med Essie Mint Candy Apple. Den är så sjukt snygg tillsammans med svart!
 
 
Slutligen har vi lacket som jag bär idag. Jag letade med ljus och lykta efter ett kornblått krämlack i flera veckor, tills jag snubblade över Gina Tricot Marina! Det är helt perfekt! Formulan är aningen tjock och borsten har en tendens att lostna från korken och istället sitta fast i flaskan, men det är helt ok med tanke på att färgen är så oerhört snygg!
 
 
In English:
I've been such a bad blogger lately! It's strange, considering how much I've painted my nails and done my makeup this summer... Anyway, here are some of my favorite manicures from the last few weeks! All of them are done with Essie Help Me Grow as a base coat and Essie Good To Go as a top coat.
 
The first manicure is with one of my favorite nailpolishes of all time, Depend no. 34, and nail stickers, also from Depend, which I found real cheap at the grocery store several months ago. I haven't used them until now, but I definitely like the result!
 
The nailstickers were also used for my next manicure, but this time along with Essie Mint Candy Apple. It looks soooo good with black!
 
Lastly is the polish I'm wearing today. I was searching for weeks after a royal blue cream polish until I accidentally found Gina Tricot Marina! And it's perfect! The formula is a bit on the thicker side, and the brush has a tendency to loosen from the brush handle and stick to the bottle instead, but that's ok considering the color is so fantastic!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: