Making Pretty

Every day

Simple smokey eyes for school

Kategori: Makin Pretty: Occasions

Dagens sminkning är en oerhört enkel sotning, där jag endast använt mig av Smokebox från Smashbox till ögonen. De två ljusare nyanserna blandade jag och la på hela det rörliga locket, den ljusaste nyansen fick agera highlighter på brynbenet, och den svarta lade jag som eyeliner med en snedskuren eyelinerpensel.


Smokebox





Jag använde:
Ansikte
Make up Store Cover all i färgen Blue
TiKei Foundation i färgen C2
IsaDora Perfect Powder Blusher i färgen 24 Sugar Brown
Nars Blusher i färgen Orgasm
Ögon
Benefit Stay Don't Stray (primer)
Smashbox Eyelights i färgen Smokebox
IsaDora Big Bold Mascara i färgen 10 Black
Wet 'n' Wild Coloricon i färgen Taupe (ögonbrynspenna)

In English:
Today's makeup is an extremely simple smokey eye, where I only used Smokebox from Smashbox on the eyes. I mixed the two lighter shades and put them on the lid, I also used the lightest shade as a highlighter on the browbone, and a used the black shade as an eyeliner by using an eyeliner brush.


What I used:
Face
Make up Store Cover all in Blue
TiKei Foundation in C2
IsaDora Perfect Powder Blusher in 24 Sugar Brown
Nars Blusher in Orgasm

Eyes
Benefit Stay Don't Stray (primer)
Smashbox Eyelights in Smokebox
IsaDora Big Bold Mascara in 10 Black
Wet 'n' Wild Coloricon in Taupe (eyebrow pencil)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: